Correcties Boerderijenboek:

Drogteropslagen, het buitengebied

Blz. 28, regel 2: zeer waarschijnlijk lezen als misschien.

Blz. 28, regel 3: achttiende moet zijn zeventiende.

Blz. 29, regel 11: zuster Aaltje en zwager moet zijn dochter Aafje en schoonzoon.

Pieperij en ’t Holweg

Blz. 74: Bij de familie Luten op nr. 38 zijn geen twee, maar vijf kinderen geboren: Marietje, Grietje, Betsie, Gerard en Jan

Rabbinge & Wildenberg

Blz. 43 voorlaatste regel: Leni Hertog moet zijn Leny Hartog

Blz. 48: Naast de foto moet de tekst vanaf regel 4  als volgt gelezen worden: In 1998 draagt de familie Van Oeffel/Hulleman de bij de boerderij horende landerijen over aan Stichting ‘Het Drentse Landschap’, maar blijft eigenaar van de boerderij met erf.

Blz. 79, bijschrift illustratie 74:  de persoon links is niet vader Albert de Groot (1878), maar Albert de Groot (1925), zoon van Koop de Groot (1903).

Blz. 90, 6e regel van onder: Jenny moet zijn Janny (Steert)

Fort

De bij boerderij Bloemberg 20 geplaatste foto klopt niet; het stelt de boerderij Pieperij 13 voor, genomen voor de brand.

Betreft blz. 70-71, boerderij Fort 17.

Zoon Martinus Remmelts was zwakzinnig en is daarom in 1939 opgenomen in de instelling voor zwakzinnigenzorg van de Vereniging tot Christelijke Liefdadigheid  in Wagenborgen bij Delfzijl, het latere Groot Bronswijk. Voor het boerenwerk was hij dus niet geschikt. Vanwege  hun leeftijd konden zijn ouders de zorg voor hem niet langer aan.